SÜMELA MANASTIR MİDİR?

TÜRKAV olarak Türk milletine temele alan milli fikir hareketi ile objektif bakışı benimsemek ilkemizle vatan topraklarında tarihi hakikatlerin yer bulması adına coğrafyamızda çalışmalarımız olmuştur/olmaktadır. 15 Ağustos 1461 Trabzon’ un fetih tarihinin gerçeğinde olduğu gibi... TÜRKAV adına, tarihi hakikatler adına kazanımlara katkı sunan ve hizmeti olan herkese teşekkür ediyorum. Bu çalışmaları basın aracılığıyla kamuoyu ile paylaştığımız malumlarınızdır.

Tarihsel çağların günümüze getirdikleri değerlendirildiğinde büyük bir değişime girdiğini görmekteyiz. Türkiye, tarihinin birçok döneminde olduğu gibi belirsiz günler yaşasa da bu sıkıntılardan çıkmanın yolu olarak objektiflikle çalışmalarını yapan sivil toplum varlığıyla tarihi sicilinin temizliği ile devletin her konuda başarılı olacak yollar bulmasından geçtiğidir. Sümela manastırı olarak tarif edilen mevkide bu değişimlerden biridir.

15 Ağustos Trabzon’ un fethinin 563. Yılı etkinliklerinin coşkusunun yaşanılmasında tarihi geçmişinin mutluluğu olduğudur. Bunun yanında aynı tarihte Sümela’da ayin yapılmasının haklı izahı olmadığı gerçeğiyle ertelenmesinde demokrasinin önemli yeri vardır. Tarihe olan saygıdır. Devletimize şükranlarımızı sunuyorum. Meşru dayanağımız ortak akılla, millet gerçeğine dayanan Türk milleti olduğudur.

Öncelikle ifade etmek isteriz ki; Türklerin yüzyıllar öncesinden sahip olduğu toprakları bir süreliğine ellerine geçirdiklerinde Sümela’nın tarihsel durumu ve hizmet fonksiyonu neydi? Sümela’nın görselliğinin incelenmesi gerekmektedir. Burası ibadethane olamaz/ bu eserin ibadethane olarak yer almadığı değerlendirme konusudur. Sümela kayaların ortasında ve daha yukarlarında aynı alanlarla yer almış bir yerleşim hüviyeti olduğu anlaşılmaktadır.

FOTOĞRAF MAKİNESİ GİBİ OBJEKTİF DEĞİLDİR

15 Ağustos 1461’ de tekrar vatan yapılan bu coğrafyada türlü oyunlarla karşı karşıya olunduğu ortadadır. Ve Trabzon’ un fetih kutlamalarının yapıldığı tarihte Sümela’da ayin yapma hırsını gösterenler objektif tarihe saygı duymayan ve dünyanın hızlı değişimini Türklerin aleyhine dönüştürmek çabalarıdır.

Sümela’daki ayin fotoğraf makinesi gibi objektif değildir. Çünkü fotoğraf makinesi insan gözünü temsil ettiği ve tamamladığından objektif değildir. Ve Pontusculuk safsatasının fotoğraf makinesini kendi gördüğü gibi görmeye zorlamak arzularıdır.

Takı Osmanlı devletinin yıkılması ve paylaşılmasına giden durumu hızlandırmayı anlatan STK’ların felsefi bilgileriyle çerçeve planı oluşturup kendi bakış açılarından fotoğraf makinesi gibi bakılmasıdır.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol



Günebakış Trabzon Haber